Regulamin
§1. Postanowienia wstępne:
- Sklep internetowy AlkoGames, dostępny pod adresem internetowym alkogames.pl, prowadzony jest przez Pawła Polkowskiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą MAXPOL PAWEŁ POLKOWSKI, z siedzibą w Polsce przy ul. Orla 11, 05-825 Szczęsne, NIP: 5241746637, REGON 147114675.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientami na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§2. Definicje:
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – Maxpol Paweł Polkowski z siedzibą ul. Orla 11, 05-825 Szczęsne, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 5241746637, REGON 147114675.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, korzystająca ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym alkogames.pl.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wykorzystaniem wyłącznie jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracyjny – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności, również bez konieczności zakładania konta.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, z możliwością ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa/produkt cyfrowy będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się także, stosownie do cech Produktu, umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§3. Kontakt ze sklepem:
-
Adres Sprzedającego: 05-825 Szczęsne, ul. Orla 11
Adres e-mail sprzedawcy: alkogames.contact@gmail.com
Numer rachunku bankowego sprzedawcy w walucie Polski Złoty (PLN):
PL98103000190109850300067961 - Klient może komunikować się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą mailowo od 9:00 do 18:00.
§4. Wymagania techniczne:
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- Urządzenie końcowe z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową
- Aktywne konto e-mail
- Włączoną obsługę plików cookie
§5. Informacje ogólne:
- Sprzedawca w najszerszym zakresie dozwolonym przez prawo nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Klienci mogą składać zamówienia na Produkty dostępne w asortymencie Sklepu podając niezbędne dane osobowe i adresowe w celu ułatwienia realizacji zamówienia bez zakładania Konta.
- Produkty przeznaczone są dla osób dorosłych, które ukończyły 18 lat.
Dla sklepów prowadzących sprzedaż w polskich złotówkach:
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto w polskich złotówkach.
- Ostateczna kwota do zapłaty przez Klienta składa się z ceny za Produkt oraz kosztów dostawy (w tym opłat za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o których Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania zamówienia, w tym w chwili wyrażenia woli zawarcia Umowy Sprzedaży. W przypadku Produktu cyfrowego dostawa następuje drogą elektroniczną (za pośrednictwem poczty elektronicznej), a Klient nie ponosi żadnych innych kosztów (opłat za transport, dostarczenie lub usługi pocztowe).
- Wysyłki produktów odbywają się na koszt Kupującego, z wyjątkiem produktów cyfrowych, które wysyłane są na wskazany przez Zamawiającego adres mailowy.
§6. Zasady składania zamówień:
Aby złożyć zamówienie Zamawiający:
- Wybiera Produkt będący przedmiotem Zamówienia, następnie klika przycisk „Kup teraz” (lub równoznaczny), dodaje go do koszyka, potwierdza pełnoletność i zapoznanie się z warunkami niniejszego regulaminu, wyświetla zawartość koszyka i przechodzi do płatności.
- Wypełnia Formularz zamówienia wpisując dane odbiorcy oraz adres, na który ma zostać dostarczony Produkt, a także wybiera rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu).
- Klika przycisk „Przejdź do płatności (Zamawiam i płacę)”.
- Wybiera jedną z dostępnych metod płatności i w zależności od wybranej metody płatności, dokonuje płatności za zamówienie.
§7. Oferowane metody dostawy i płatności:
- Klient może skorzystać z następujących sposobów dostarczenia zamówionego Produktu:
- Sprzedawca zobowiązuje się do wysłania przesyłki w terminie 7 dni roboczych od momentu potwierdzenia zamówienia, zastrzegając sobie jednak prawo do wydłużenia terminu dostawy w przypadkach, gdy będzie to konieczne z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy. W przypadku produktów cyfrowych wysyłka następuje po zaksięgowaniu płatności na rachunku Sprzedawcy, najpóźniej w ciągu 24 godzin od dokonania płatności.
- Usługi są świadczone za pośrednictwem poczty internetowej.
- Operatorem płatności jest STRIPE/PayPal/Przelewy24
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy i akceptowalnych metod płatności znajdziesz na stronach Sklepu.
§8. Zawarcie Umowy Sprzedaży:
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie internetowym zgodnie z § 6 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie i jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji przekazywane jest Klientowi poprzez wysłanie stosownej wiadomości e-mail na adres e-mail podany podczas składania Zamówienia, która zawiera co najmniej oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i jego przyjęciu do realizacji, a także potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail, Umowa Sprzedaży zostaje zawarta między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem bankowym lub płatności elektronicznej, Klient zobowiązany jest dokonać płatności w terminie 60 minut od chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczony jest w następujący sposób:
- a) W przypadku, gdy Klient wybierze sposób płatności przelewem albo płatność elektroniczną – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- b) Dostawa Produktu dostępna jest na całym świecie.
- c) Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostawę i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia, w tym w momencie wyrażenia przez Klienta woli zawarcia Umowy Sprzedaży.
§9. Prawo odstąpienia od umowy:
- Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni od otrzymania produktu bez podania przyczyny, pod warunkiem, że towar znajduje się w stanie nieuszkodzonym, z wyjątkiem produktów cyfrowych o których mowa w §10. Termin odstąpienia rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik. W przypadku Umowy obejmującej wiele Produktów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach, termin określony w ust. 1 biegnie od dostarczenia ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Do zachowania terminu odstąpienia wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem terminu.
- Oświadczenie może zostać wysłane pocztą tradycyjną lub drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub poprzez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy. Dane kontaktowe Sprzedawcy podano w § 3. Oświadczenie można również złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca prześle niezwłocznie na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku zwrotu za pomocą przelewu bankowego i/lub karty płatniczej, środki zostaną zwrócone na rachunek bankowy powiązany z ww. metodą płatności.
Skutki odstąpienia od umowy:
a) W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą
b) W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
c) Zwroty: Sprzedawca użyje tych samych metod płatności, których Konsument użył w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
d) Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu odesłania Produktu, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
e) Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy wskazany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
f) Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty przesyłki zwrotnej, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
g) Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
h) Jeżeli ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
§10. Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, nie przysługuje Konsumentowi m.in. w odniesieniu do Umowy:
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
- W przypadku gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- Jeżeli przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
- W przypadku świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- W przypadku gdy cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- Jeżeli przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- Jeżeli przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- Do dostarczania gazet, czasopism lub magazynów, z wyjątkiem umów prenumeraty,
- O dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
§11. Reklamacje i gwarancja:
- Umowa sprzedaży obejmuje nowe Produkty
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi towar wolny od wad.
- W przypadku wystąpienia wady towaru nabytego u Sprzedawcy Klient ma prawo złożyć reklamację w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w Kodeksie cywilnym.
Reklamacje należy składać w formie pisemnej lub elektronicznej na adresy podane w niniejszym Regulaminie. - Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, żądanie Klienta dotyczące wady towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeżeli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
- Jeżeli na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
§12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania skarg i dochodzenia roszczeń:
- W przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, a także pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php i http://www.uokik.gov.pl/wazne_adres
Konsument posiada następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Stały Polubowny Sąd Konsumencki : Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej : Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Bezpłatna pomoc : Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu ze Sprzedawcą, zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§13. Dane osobowe w Sklepie Internetowym:
-
Administrator Danych : Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Sprzedawca.
-
Cel zbierania danych : Dane osobowe Klientów zbierane są przez Administratora w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę, także w celach marketingowych przez sprzedającego i podmioty z nim ściśle współpracujące.
Odbiorcy Danych Osobowych: Odbiorcami danych osobowych Klientów mogą być:
- Udostępnianie danych w celu dostawy : W przypadku Klienta, który wybierze w Sklepie Internetowym dostawę za pośrednictwem paczkomatu lub przesyłki kurierskiej, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki w imieniu Administratora.
- Udostępnianie danych w przypadku płatności elektronicznych : W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe wybranemu podmiotowi obsługującemu płatności w ramach Sklepu Internetowego
- Prawa Klienta : Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Dobrowolność podania danych osobowych : Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie niezbędnych danych osobowych, wskazanych w Regulaminie w celu zawarcia Umowy Sprzedaży, uniemożliwi zawarcie tejże umowy.
§14. Postanowienia końcowe:
- Język zawierania umów : Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu Internetowego zawierane są w języku polskim.
- Zmiany w Warunkach : Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Warunków z ważnych powodów, takich jak zmiany prawa lub zmiany w metodach płatności i dostaw, w zakresie, w jakim zmiany te wpływają na realizację postanowień niniejszych Warunków. Sprzedawca poinformuje Klienta o wszelkich zmianach z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
- Prawo właściwe : W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Alternatywne Rozwiązywanie Sporów : Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych metod rozpatrywania skarg i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem : http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
Prawa autorskie i własność intelektualna:
- Wszystkie treści, pliki i inne materiały cyfrowe oferowane w sklepie są chronione prawami autorskimi i innymi prawami własności intelektualnej. Prawa do tych produktów należą do Sprzedającego.
- Sprzedawca produktu cyfrowego nie udziela Klientowi prawa do udostępniania, kopiowania, rozpowszechniania ani innego udostępniania produktu cyfrowego osobom trzecim bez wyraźnej pisemnej zgody Sprzedającego.
-
Ograniczenia udostępniania:
Klient zgadza się, że zakupiony produkt cyfrowy przeznaczony jest wyłącznie do użytku osobistego. - Bez wyraźnej zgody Sprzedającego, Klient nie ma prawa udostępniać produktu cyfrowego osobom trzecim.
Ochrona przed nieautoryzowanym udostępnianiem
- Sprzedający podejmuje wszelkie niezbędne kroki w celu monitorowania i zapobiegania nieautoryzowanemu udostępnianiu produktu cyfrowego.
- W przypadku wykrycia nieautoryzowanego udostępniania danych, Sprzedający zastrzega sobie prawo do podjęcia kroków prawnych.
Postanowienia końcowe:
- Niniejszy regulamin stanowi integralną część umowy pomiędzy Sprzedającym a Klientem i obowiązuje od chwili zakupu produktu cyfrowego.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu w dowolnym momencie.